2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
پویایی ریاضیات

مشخصات اصلی


قیمت: 4500 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول

نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


نام کامل کتاب : پویایی ریاضیات

نویسنده : فلدبوم

مترجم : پرویز شهریاری

ناشر : انتشارات پویش

نوبت چاپ : اول ۱۳۵۸

زبان : فارسی

توضیحاتی درباره کتاب : ریاضیات انتزاعی ترین دانش ها، و به همین علت، منطقی ترین و کارآمد ترین آنهاست. باز به همین دلیل است که دانش ریاضی، بیش از هر دانش دیگری، مورد سو تعبیر و سو استفاده ذهن گرایان قرار گرفته است و ظاهراً در اینجا صحنه ای مناسب برای سفسطه های خود یافته اند.

تمامی کوشش آنها در این بوده و هست که ریاضیات را دانشی ذهنی و نوعی بازی با علامت ها و قراردادها جلوه دهند و از آنجا راهی برای نفی دیالکتیک ریاضی پیدا کنند. ولی همه حقایق علیه آنهاست، زیرا به قول الکساندروف : "سرچشمه زنده بودن ریاضیات در این جاست که مفهوم ها و نتیجه های آن، با همه انتزاعی بودنشان، ناشی از واقعیت بوده و کاربرد فراوانی در سایر دانش ها، در صنعت و در همه زمینه های مربوط به زندگی بشری، پیدا میکنند؛ و این مهم ترین مطلب برای درک ریاضیات است". و یا به قول فردریک انگلس : "کاملاً اشتباه است اگر بگوییم که در ریاضیات خالص، فکر تنها با آفرینش ها و گمانهای خود سر و کار دارد. مفهوم عدد و شکل، از جایی جز از جهان واقعی گرفته نشده است. ده انگشت، که انسان شمردن، یعنی نخستین عمل حساب را روی آنها یاد گرفت، همه چیزی هست جز محصولی که مخلوق خود فکر باشد".

موضوع ریاضیات عبارت است از شکل های فضایی و رابطه های کمی دنیای واقع، یعنی موضوع آن، از مصالح کاملاً واقعی درست شده است... ریاضیات نیز، مانند همه دانش های دیگر، از نیاز های عملی انسان، از اندازه گیری سطح تکه زمین ها و گنجایش ظرف ها، از محاسبه زمان و از مکانیک به وجود آمده است...

ریاضیات خالص، از خود جهان به وجود آمده است و تنها بخشی از شکل بستگی های مربوط به آن را منعکس میکند. و به خصوص به همین دلیل است که اصولاً می تواند کاربرد عملی داشته باشد.

در این کتاب، با زبانی ساده و قابل فهم، و با ذکر نمونه ها و مثال های فراوان، روشن می شود که ریاضیات هم، همچون دیگر دستاوردهای انسانی، از قانون های عام ماتریالیسم دیالکتیک پیروی میکند و درست به همین دلیل است که در سده های میانه، مبارزه با کفر و الحاد را، جدا از مبارزه با دانش ریاضی و دانشمندان ریاضی نمی دانسته اند.



برچسب ها: پویایی , ریاضیات , فلدبوم , رویز , شهریاری , فارسی , ۱۳۵۸ , انتشارات , پویش , دانلود , رایگان , کتاب ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط